Ontdek de behoefte van jouw klanten met het Business Model Canvas

Het Business Model Canvas is een schematische weergave van wat jouw doelgroep wil en wat jij hen (aan)biedt. Met het canvas onderzoek je, naast de waarde, vooral de behoeften van jouw klanten. Zitten je klanten bijvoorbeeld wel te wachten op een nieuwe dienst of een nieuw product?

Weten wat klanten willen

Op het Business Model Canvas brengen we jouw huidige business in kaart. Met de bekende Post-It stickers vullen we het Business Model Canvas. Dit wordt het uitgangspunt voor de workshop. Alle activiteiten worden in kaart gebracht tot het plaatje klopt, het huidige businessmodel.

Met het ingevulde Business Model Canvas nemen we op een speelse manier alle activiteiten van jouw bedrijf onder de loep. Verwijder een Post-It en dan rest de kernvraag: wat als …?

“wat als … de belangrijkste klant wegvalt?”
“Wat als … we een ander verdienmodel gaan hanteren?”
“wat als … ?”

Waarom zou je het Business Model Canvas gebruiken?

• Meer focus op zaken die cruciaal zijn om succesvoller te worden
• De waarde propositie waarmee je in het verleden succesvol bent geweest, is niet onderscheidend meer
• De markt vraagt om vernieuwing en verandering en je weet niet precies waar je moet beginnen
• Je wilt het ondernemerschap binnen het bedrijf een stevige impuls geven
• Je wilt vernieuwing zoals nieuwe verkoop- of distributiekanalenkanalen aanboren, partnerships onderzoeken, de bedrijfsvoering onder de lopen nemen

Als je het model effectief doorvoert en gebruikt kun je meer dan 10 – 15% meer omzet generen in zes maanden tijd.

Hoe ziet het Business Model Canvas eruit?

Alle negen onderdelen van de bedrijfsvoering, die essentieel zijn om succesvol te zijn, worden op een overzichtelijke en visueel aantrekkelijke manier in kaart gebracht.

Tot slot

Het model biedt de mogelijkheid om resultaatgericht, met de leiding en sleutelpersonen van het bedrijf, vanuit verschillende disciplines je business model te vernieuwen. Het business model Canvas combineert op een unieke manier de visionaire ‘heisessie’, met brainstormen vanuit verschillende disciplines en een actiegerichte ‘hands-on’ aanpak.

Een unieke combinatie van innovatie door een combinatie van creativiteit, inventiviteit en financiële onderbouwing van deze vernieuwing.

Wil jij de kracht van het Business Model Canvas ervaren?

Wil je binnenkort zelf ook aan de slag met vernieuwing van het business model van je afdeling, divisie, onderneming of bezig met een nieuw bedrijfsinitiatief? Behoefte aan professionele ondersteuning bij het werken met het Business Model Canvas? Neem dan contact op via 030 303 66 14.

Mogelijkheden bespreken?

Naam*

Uw e-mail*

Telefoonnummer

Vragen en/of opmerkingen


Neem direct contact op

Arjan van Rheenen
Strategisch adviseur
M. 06 421 43 443
E. a.vanrheenen@omtrentcommunicatie.nl