Van Reclame naar Aanbeveling

De huidige belevingsmaatschappij verandert, de reclame wereld dus ook. Merken en bedrijven proberen de consument op nieuwe manieren te prikkelen, of zijn die daar ongevoelig voor geworden? Reclames gaan niet meer over productspecificaties, ze vertellen eerder een verhaal. We komen dagelijks met honderden uitingen in aanraking via de traditionele en nieuwe media zoals Twitter en Facebook.

Een sterk merk

De persoonlijkheid van je merk of bedrijf is een essentiële voorwaarde voor het aangaan van relaties met je klant. Zonder persoonlijkheid onthouden mensen je bedrijf of merk minder goed, wat kan leiden tot een overstap naar de concurrent!

Door in te spelen op de emoties krijgt men het gevoel dat ze ergens bij kunnen horen. Iedereen wil ergens bij horen, het geeft je een identiteit, zekerheid en vertrouwen in een wereld waarin alles constant verandert.

92% van de consumenten heeft vertrouwen in aanbevelingen van vrienden of kennissen en laat daar hun keuze door bepalen

Aanbevelingen van vrienden

Door de komst van het internet is het erg gemakkelijk om ervaringen met elkaar te delen. Dit zie je ook steeds meer terug op verschillende websites. Sites zoals Tripadvisor en Tweakers worden massaal bezocht. Je gaat niet meer naar een hotel zonder dat je weet hoe de vorige bezoekers het vonden.

Mogelijkheden bespreken?

[recaptcha]

Neem direct contact op

Arjan van Rheenen
Strategisch adviseur
M. 06 421 43 443
E. a.vanrheenen@omtrentcommunicatie.nl